Trout: Training vs. Prezentare de 4 ore

Posted: November 9th, 2005 | Author: | Filed under: Events | 1 Comment »

Dupa ce si-a facut incalzirea in sesiunea de dimineata, Jack Trout a revenit dupa amiaza, de la ora 2, la Zilele Biz pentru (ceea ce a fost anuntat ca) un training – Branding vs. Positioning.

Asa cum spunea si Radu, Trout a spus clar ca nu poate exsita branding fara pozitionare. La fel cum nu ar fi bine sa faci o prezentare de 4 ore. Caci asta a fost, after all, “trainingul” lui Trout.

Chiar daca am ajuns cu o ora mai dupa ce incepuse, chiar daca spre sfarsitul prezentarii, pana si Trout obosise putin, a meritat fiecare minut in care l-am ascultat. Practic Trout a expus in cateva ore tot ce a scris in cartile sale.

Am vrut sa fac live blogging, dar de pe telefon e mai greu. Asa ca mi-am notat constiincios cele mai interesante idei si, iata-le:

A. The Differentiating Idea / Steps to differentiation
1. Identifica contextul in care are loc diferentierea. Nu te poti diferentia decat de concurenta. Concurenta este sistemul de referinta pentru diferentiere, asa ca analizeaza bine.
2. Identifica punctul de diferentiere (the differentiating idea)
3. Demonstreaza diferentierea (prin credentials)
4. Comunica diferentierea

Si – a mai adaugat Trout – If you don’t have a differentiating idea, you’d better have a small price.

B. Cartea lui Trout, Marketing Warfare, are la baza principiile statuate de Carl von Clausewitz in cartea On War.

Razboiul pe care il poarta companiile pe piata este de 4 feluri:
1. Defensiv (daca esti lider de piata, trebuie sa iti aperi pozitia)
2. Ofensiv (daca esti follower si vrei sa ajungi primul)
3. De flanc (ataci un segment de piata pe care nu e nimeni si il aperi cu toate fortele)
4. De gherila (te specializezi pe o nisa foarte clara si acolo de acolo lansezi mici atacuri, fara sa te gandesti ca vei ajunge vreodata leader. Once a guerilla, always a guerilla.)

Tot ce a spus Trout a fost atat de bun, incat la sfarsit, a primit o singura intrebare!
Asa ca, daca vreti sa cititi o singura carte, ever, atunci cititi First Brake All the Rules.


One Comment on “Trout: Training vs. Prezentare de 4 ore”

  1. #1 cristi pitner said at 4:12 pm on February 13th, 2006:

    Dar asta, tot de la J.Trout? Adica
    “PERCEPTIA. Totul porneste de la intelegerea modului de functionare a mintii consumatorului, pentru ca de aici ajungi sa pierzi sau sa castigi”
    OK, ce facem pentru PERCEPTIE?


Leave a Reply